Ramowy rozkład dnia dla dzieci młodszych
Przebywających w przedszkolu 10 godzin
6:00 – 8:00 – Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci
8:00 – 8:15 – Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Zabawa ruchowa.
8:15-8:30 – Przygotowanie do śniadania
8:30 – 9:00 – Śniadanie
9:00 – 10:45 – Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zabawy odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie. Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych. Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem angielskim. Zabawa ruchowa.
10:45- 11:00 – Przygotowanie do śniadania
11:00 – 11:30 – Drugie śniadanie
11 30 – 14 00 – Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali. Bajkoterapia, wizualizacja, relaksacja, muzykoterapia. Zabawa ruchowa.
14 00 – 14 15 – Przygotowanie do obiadu
14 15 – 14 45 – Obiad
14 45 – 16 00 – Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej- czytanie fragmentów książek. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.
PODSTAWA PROGRAMOWA 8 00 -13 00
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA DZIECI STARSZYCH
PRZEBYWAJĄCYCH W PRZEDSZKOLU 10 GODZIN
6 00 – 8 00 – Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służce realizacji pomysłów dzieci. Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę). Indywidualna pomoc wspomagająca rozwój dziecka. Rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci.
8 00 – 8 15 – Ćwiczenia poranne
8 15 – 8 30 – Przygotowanie do śniadania
8 30 – 9 00 – Śniadanie
9 00 – 10 45 – Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem angielskim. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z cała grupą. Zabawy odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie. Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych. Ćwiczenia gimnastyczne. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci.
10 45 – 11 00 – Przygotowanie do śniadania
11 00 – 11 30 – Drugie śniadanie
11 30 – 14 00 – Spacery, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali. Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalanie poznanych wierszy i piosenek. Słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej- czytanie fragmentów książek. Bajkoterapia, wizualizacja, relaksacja, muzykoterapia. Zabawa ruchowa.
14 00 – 14 15 – Przygotowanie do obiadu
14:15- 14:45 – Obiad
14 45 – 16 00- Ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb. Rozchodzenie się dzieci.
PODSTAWA PROGRAMOWA 8 00 -13 00