Projekty edukacyjne realizowane w grupie Żabek

 „Bohater tygodnia”  –W tym roku szkolnym kontynuujemy realizacje projektu „Bohater Tygodnia”. Są to działania przeprowadzane we współpracy z rodzicami po to, aby każde dziecko w grupie poczuło się ważne i wyjątkowe. W listopadzie Bohaterami Tygodnia byli: Franek, Zuzia, Hania i Sophie. Za pośrednictwem zdjęć i osobistych przedmiotów jak albumy, zabawki, płyty czy książki dzieci miały możliwość opowiedzenia ciekawostek ze swojego życia i życia swojej rodziny. Każdy Bohater otrzymał na koniec tygodnia Dyplom. Projekt przynosi wiele korzyści, wzmacnia poczucie wartości dzieci nieśmiałych, buduje dobrą samoocenę dzieci poprzez skupianie uwagi na ich umiejętnościach, sukcesach i mocnych stronach.

„Przyjaciele Zippiego” –W listopadzie w dwóch grupach rozpoczęła się realizacja programu „Przyjaciele Zippiego” w grupie dzieci sześcioletnich „Biedronek” oraz pięcioletnich „Żabek”. Część I poświęcona była uczuciom. Odbyły się 4 spotkania podczas których rozmawialiśmy o tym, jak sobie poradzić i pomóc innym, by poczuć się lepiej, gdy jesteśmy smutni, źli, rozzłoszczeni, zazdrośni lub zdenerwowani. Poszczególne części bazują na opowiadaniach, które przedstawiają bohaterów – patyczaka Zippiego i grupy chłopców i dziewczynek. Bohaterowie przeżywają różne emocje dobrze znane małym dzieciom. Każde opowiadanie jest barwnie zilustrowane i uzupełnione zadaniami takimi jak rysowanie, odgrywanie ról i zabawy. W czasie tych zajęć nauczycielki odwołują się do osobistych przeżyć dzieci. Dyskutują, czy bohaterowie postąpili słusznie, czy to, co ich spotkało, jest dobre, czy złe, wspólnie też zastanawiają się nad rozwiązaniem problemów. Na koniec zajęć dzieci przy pomocy uśmiechniętych lub smutnych buziek oceniają, czy podobały im się zajęcia. Podczas realizacji programu Przyjaciele Zippiego dzieci wykonują w domu wspólnie z rodzicami  ćwiczenia, po jednym do każdej części programu. Czas spędzony z dzieckiem i omówienie ćwiczenia są równie ważne jak samo wykonanie ćwiczenia, powinno być przyjemne zarówno dla dziecka, jak i jego rodziców.

,,Mały Miś w świecie wielkiej literatury “-  Wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego zabraniają zabawy pluszakami, jako trudnymi do zdezynfekowania. Nie oznacza to, że nasz projektowy miś jest schowany do szafy! Zadbaliśmy o odpowiednie miejsce dla niego, jest to regał niedostępny dla dzieci. Miś będzie z bezpiecznej odległości obserwował zajęcia dzieci i uczestniczył w czytaniu. W listopadzie kontynuowaliśmy moduł  „Czytające Przedszkolaki” ponieważ z powodu przerwy nie wszystkie dzieci mogły zaprezentować swoje przeczytane bajki. W związku z tym do połowy grudnia będziemy realizować zaległy moduł. Ostatnio odwiedziły nas i przeczytały nam bajkę  nasza woźna – Pani Ania oraz intendentka Pani Ewa.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii w linku poniżej:

https://photos.app.goo.gl/MbSdp7qGk68oayT77

 

Projekty edukacyjne realizowane w grupie Sówek

,,Uczymy dzieci programować “ – Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa mająca na celu propagowanie nauki programowania wśród dzieci. Logiczne, algorytmiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, szukanie różnych rozwiązań, analizowanie ich i wybieranie tych najbardziej optymalnych to umiejętności, które warto kształcić już od najmłodszych lat. Ich uniwersalność sprawia, że przydadzą się naszym dzieciom na każdym etapie ich życia. W listopadzie dzieci wzięły udział w trzech zajęciach, w których miały możliwość ponieść swoje umiejętności z kodowanie podczas wspólnej zabawy.

,,Informatyka dla smyka” – Cykl  zajęć polega na zapoznaniu dzieci z pracą na multimedialnych programach edukacyjnych, wykorzystaniu komputera do zabaw i nauki w celu zdobywania nowych doświadczeń i umiejętności, łączenie treści informatycznych z treściami zawartymi  w podstawie programowej. W listopadzie dzieci brały udział w dwóch zajęciach:

  • Zapoznanie się z budową komputera stacjonarnego, laptopa, tablet . Omówienie różnic między urządzeniami. Wyjaśnienie przeznaczenia każdego urządzenia
  • Omówienie podstawowych funkcji. Nauka włączania i wyłączania komputera.

,,Zdrowo i Sportowo” – Głównym celem akcji  jest aktywizacja ruchowa dzieci do 10 roku życia. Zajęcia mają  pokazać dzieciom jak fajne jest uprawianie sportu, czy też ogólnie aktywność ruchową. Ile przynosi to radości, jak wpływa na sprawność, samopoczucie, buduje relacje z innymi członkami grupy. Służą temu zajęcia sportowe, które przeprowadzane są w przedszkolu na podstawie przygotowanych konspektów.

,,Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury” – (opis projektu poniżej)

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii w linku poniżej:

https://photos.app.goo.gl/V8zwqm6ZYQYsjVkR9

 

Projekty edukacyjne realizowane w grupie Biedronek

  • ,,Mały Miś w Wielkiej Literaturze” – W roku szkolnym 2020/2021 dzieci z grupy biedronek i sówek kolejny rok realizują zadania z programu ,,Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”.  W ramach modułu III – Dbamy o zdrowie z małym misiem dzieci rozmawiały na temat pracy lekarzy, pielęgniarki. Następnie zrealizowały kolejne zadanie, którym było samodzielne komponowanie kanapek i rozmowa na temat zdrowego odżywiania i piramidy zdrowego odżywiania.  W ramach realizacji tego zadania odwiedziła dzieci Pani Intendentka, która mówiła dzieciom o swojej pracy i zdrowym odżywianiu. Dzieci zrealizowały wszystkie zadania z modułu, podczas ich realizacji panowała miła i serdeczna atmosfera.
  • „Przyjaciele Zippiego” – zapoznanie z Zippim, zajęcia z części pierwszej „Uczucia” (opis projektu powyżej)
  • „Bajeczna księga” – na bieżąco tworzymy w domach naszą opowieść pt.:”Ratujmy nasz dom”.
  • „Bliżej pieska”: – wspólne spisanie i ozdobienie „Kodeksu właściwego postępowania wobec zwierząt”; – dokarmianie zwierząt późną jesienią i zimą – zainstalowanie karmnika dla ptaków, dbanie, by nie zabrakło w nim ziarenek.
  • „Zabawa sztuką”:
    – „Polscy malarze” – ukryte szczegóły, ćwiczenie spostrzegawczości;
    – „Wizyta w muzeum” – wirtualny spacer po Muzeum Powstania Warszawskiego;
    – „Odkrywamy nowe techniki”– poznaliśmy nową technikę plastyczną – frotaż;
  • – „Kolorowe bloki” – konstrukcja z klocków nawiązująca do prac Pieta Mondriana;
  • – „Roll a Picasso” – rzuty kostką zadecydują o wyglądzie dzieła.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć w galerii w linku poniżej:

https://photos.app.goo.gl/xk91fDS8x5e8r3Dd7